A dropa kőkorongok felfedezésének titokzatos körülményei
KEZDETEK
A történet 1938-ra nyúlik vissza, amikor Chi Pu Tei kínai régészprofesszor expedícióra indult a Himalájában található, összekapcsolódó barlangrendszerek feltérképezésére. A Baian Kara Ula-hegy barlangjainak belsejét a felfedezők állítása szerint mesterségesen faragták ki. Ezt a következtetést abból vonták le, hogy a falai derékszögűek, simák és megüvegesedettek voltak.
A temetkezésre használt sziklaüregekben furcsa, 130 cm magas, nagy koponyával rendelkező csontvázakat találtak. A kutatók először egy ismeretlen gorillafajra gondoltak, de végül elvetették ezt a teóriát, hisz ki hallott már arról, hogy majomemberek sírhelyeket készítenek?!
Vajon akkor mégis milyen lények élhettek itt?
A barlang falaira az égbolt csillagai, a Nap, a Hold és a
Föld volt felrajzolva. De az igazi nagy felfedezés Chi Pu Tei és csapata
számára a sziklaüreg poros mélyén talált kőkorong volt. A rejtélyes lelet 23 cm
átmérőjű és 2 cm vastag volt, a közepén egy 2 cm-es lyukkal. A lemez felszínén
különleges vésetek voltak, amelyek intelligens lény keze munkáját tükrözték.
Összesen 716 darab korongot találtak, amelyek korát 10-12
ezer évesre becsülték.
A barlangok környéken élő emberek legendái arról szólnak,
hogy több ezer évvel ezelőtt a felhőkből érkeztek kicsi, sovány, nagyfejű
emberek, akiknek csúnya, sárga arcuk volt. A helybéli emberek féltek tőlük,
ezért vadászni kezdtek rájuk. Végül megismerték őket, és barátságot kötöttek
velük, egyes állítások szerint talán keveredtek is egymással. Ezeket az
embereket nevezték el dropáknak. Egész életüket a Baian Kara Ula környékén
élték le. A szomszédos népekkel nem barátkoztak, inkább kerülték őket.
Sajnos ez a népcsoport valószínűleg kihalt az idők során. A
tudósok soha nem akadtak rájuk.
Itt egy pillanatra megállnék a történettel, mert szeretném
felhívni a figyelmet néhány dologra.
Chi Pu Tei kínai régészprofesszor létezésére, expedíciójára
és felfedezésére semmilyen bizonyíték nincs. Sehol egy dokumentáció, sehol egy
korong, semmi nyom, amin el lehetne indulni. Még a történetben említett
barlangok sincsenek meg! Sőt, a „Pekingi Őstörténeti Akadémia” sem létezett.
Ezek a tények sajnos alapjaiban megrengetik az egész
históriát. De nem kizárt az sem, hogy a bizonyítékokat eltüntették.
A környéken viszont a mai napig élnek törzsek, akiket
dropáknak neveznek. De a sztoriban említett apró termet egyáltalán nem igaz
rájuk, sőt inkább nagyok és robusztusok. Valójában a dropák nomád pásztorokból
álló népcsoport. A dropa elnevezés körülbelüli jelentése „magányos” vagy „elszigetelt”,
ami a tibeti felföld lakosainak a leírására szolgált.
No de haladjunk tovább a történettel.
Dropa korong
Az állítólagos kőkorongokat átadták több tudósnak, hogy
elemzéseket végezzenek rajtuk, még Oroszországba is küldtek belőlük, majd
raktárakba kerültek. Végül 20 év homály után kerültek dr. Tsum Um Nuihoz, az
egyik pekingi egyetem munkatársához. Ő alapos vizsgálat után megállapította,
hogy a korongokon hieroglifák vannak, amiket összeolvasva valamilyen szöveget
alkotnak.
Dr. Tsum 1962-ben megfejtette az ismeretlen jelekből álló
lemezek véseteit. Az egyik megfejtése:
„A dropák a felhők közül érkeztek űrhajójukon. A férfiak,
asszonyok és gyerekek a barlangok mélyén bújtak el, napkelte előtt tíz
alkalommal. Amikor végül megismerték a dropák nyelvét, akkor értették csak meg,
hogy a jövevények békés szándékúak.”
A tudós állítása szerint a kövek azt mesélik el, hogy a
dropák nem tudták az űrhajójukat megjavítani, ezért nem tudtak visszatérni
saját bolygójukra, így itt ragadtak a Földön.
A professzor felismerte, hogy a kövekre írt üzenetben az
emberek dropáknak nevezték magukat.
Dr. Tsum publikálni szerette volna felfedezését, de a kínai
rezsim nem engedte meg neki.
A tiltás ellenére két évvel később mégis közzétette a
felfedezését, „Űrhajók kőkorongokba vésett története, melyek 12 ezer éve
érkeztek a Földre” címmel, amiért gúny tárgyává vált, és üldözni kezdték.
Japánba menekült, majd élete hátralévő részében ott is maradt. A korong
szövegét a régi legendák igazolására akarták felhasználni. Az idők folyamán
eltűnt az összes dropa korong és a maradványok is. Sötét homály fedi a
barlangok helyét is.
Sem Chi Pu Tei, sem dr. Tsum Um Nui neve nem szerepel
egyetlen kínai akadémiánál se. Még arra sincs semmilyen bizonyíték, hogy valaha
létező személyek lettek volna. Nevüket akár ki is törölhették, hogy eltüntessék
a bizonyítékokat. A dropa korongok támogatói arra hivatkoznak, hogy a kínai
kulturális forradalom és a kínai hatóságok süllyesztették el a bizonyítékokat.
Hogyan került a köztudatba a történet?
Erről a históriáról először 1960-ban lehetett olvasni
Valentin Isaakovich Rich és Mihail Borisovy Chernenko cikkében, amely „Hipotézisek,
felvetések és találgatások: vajon a nyomok az űrbe vezetnek?” címmel jelent meg
a Новое Русское Слово magazin márciusi számában. Tulajdonképpen folytatása volt
a Литературная газета (Literaturnaya Gazeta) 1960. februári számában megjelent
spekulációnak: Matest M. Agrest azt fejtegette, hogy talán a távoli múltban már
meglátogattak bennünket földönkívüli lények, akik hagyhattak maguk után
nyomokat.
Sokan úgy gondolják, hogy Valentin I. Rich és Mihail B.
Chernenko nem létező személyek, csupán álnevek.
1962-ben is jelent meg cikk a történetről, egy német
vegetáriánus lapban, a Das Vegetarische Universumban Reinhardt Wegeman által,
aki a tokiói DINA hírügynökséget jelöli forrásként, de ilyen nevezetű ügynökség
nem is létezett. Legalábbis semmilyen információt nem találni róluk.
1964-ben újból megjelentett a sztori, de ezúttal az
Ufo-Nachrichten magazinban, ismét a nem létező hírügynökséget nevezték meg a
hírforrásának.
1965-ben egy belga lapban tették közzé a történet
fordítását.
1968-ban egy orosz természettudós, W. Saitsew adta ki dr.
Tsum Um Nui munkáit. Megtoldva saját felfedezésével, miszerint a korongok
alapanyaga a gránit mellett nagy koncentrációban tartalmaz kobaltot és más
fémeket, ami nehézzé teszi azok megmunkálását. Valamint különleges, ritmusos
rezgéseket produkált az oszcillográfteszten.
Däniken 1968-ban megjelent híres könyvében, Az istenek
szekereiben lehetett olvasni a dropa korongok történetéről. A könyv nagyon
rossz kritikát kapott, mert egyetlen szereplőt és a forrást sem tudtak
igazolni. Ez a történet semmilyen dokumentációban nem létezik. Sokat sejtet
viszont, hogy Alexander Kazanstev, akire Däniken főforrásként hivatkozik,
azt nyilatkozta, hogy ez nem igaz. Sőt állítása szerint Däniken
mesélte neki el a történetet, nem pedig fordítva.
1974-ben Ernest Wegerer a Xianban található Banpho múzeumban
lefényképezett két hasonló korongot, sőt az igazgatótól engedélyt kapott arra,
hogy a kezébe is foghassa őket. Információt azonban nem tudtak mondani neki,
hogy honnan kerültek oda a kőkorongok. 1994-ben viszont már semmilyen nyom nem utalt
arra, hogy valaha is lettek volna abban a múzeumban ilyen kövek.
1978-ban David Agamon a „Napistenek száműzetésben” című
dokumentumkönyvében látszólag alátámasztotta a históriát, de 1988-ban
bevallotta a Fortean Times magazinban, hogy az egész csak kitaláció, átverés
volt. Vajon milyen nyomásnak volt kitéve David, hogy tíz évvel a könyve után
ilyen vallomást tegyen?
A kritikusok teljes mértékben elutasítják a dropa korong
históriáját. Gordon Chreighton alaptalannak ítélte és szenzációhajhászásnak a
dropa-földönkívüliekről szóló állításokat. Kritikájának hangot is adott a
Repülő csészealjak kritikája című cikkében.
Chreighton a Királyi Antropológiai Társaság és a Királyi
Geográfiai Társaság tagja.
További kérdések is felmerültek.
Hogyan tudta megfejteni ennyi idő alatt Tsum az ismeretlen
hieroglifákat? Az ilyen írások dekódolása évtizedeket is igénybe venne
szakavatott nyelvészek csoportjának is. Sok ősi írás megfejtése bonyodalmakba
ütközik, amikor egyetlen ismert nyelvvel sem tudják összefüggésbe hozni őket.
Ezeknek a tényeknek a tükrében egy földönkívüli nyelvet még körülményesebb
lenne lefordítani, pláne egy olyan embernek, aki mögött nincs hivatalos
nyelvészeti háttér, sem hozzáértő segítő csapat. Bár egyáltalán nem lehetetlen
vállalkozás, ha segítettek neki „fentről”.
Miért nem egyezik a fotókon bemutatott kőkorong a
történetben elhangzottakkal?
A korongok ugye eltűntek, bizonyítékként csak fotókat
mutatnak be. A képek nagylátószögben mutatják a köveket, mégsem látszanak
rajtuk a furcsa, mély vésetek. A korong mérete sem akkorának tűnik a
felvételen, mint amit állítanak róla. Arról nem is beszélve, hogy ki az a
kretén, aki egy széktámlának dönt egy 12 ezer éves ősi leletet?
Hol vannak a dropa korongok? Hol vannak a csontvázak? Hol
vannak a barlangok?
Gondolatok
A régmúlt idők ősi leleteit mindig nagy érdeklődés övezte.
Az emberiség elfeledett, titkokkal teli múltja számos megmagyarázhatatlan
tárgyat tárt már elénk.
Valójában a korong, amit a képeken mutatnak, nem más, mint a
neolitikus Bi-korong. Több ezer Bi-korongot találtak már Kína-szerte, főként a
délkeleti tartományokban. A méreteik különbözőek, a néhány centiméterestől a
méteres nagyságúig előfordulnak. Mindegyik közepén kis kerek vagy szögletes
lyuk van. A legtöbb Bi-korongot sírhelyeken találták, és a korai kőkorszakra
(kb. Kr. e. 3000) datálják őket. Általában kígyókat, sárkányokat, néha halakat
ábrázolnak. Egyiken sincs olyan írás és spirális rovás, amiket a dropa
történetekben említenek.
A tudományos álláspontok sokszor akadályokat görgetnek
egy-egy olyan lelet nyilvánosságra hozatala elé, ami sehogyan sem illeszkedik
bele az elfogadott, felállított elméletekbe.
Mindezek ellenére úgy gondolom, nem kell mindig a tudósokat
okolni, ha esetleg rámutatnak hiányosságokra, és nem vesznek mindent
készpénznek. Pláne, ha semmi, de semmi nem támasztja alá az állításokat.
A dropák esetében is elmondható, hogy sem az expedíció, sem
a szereplők, sem a korongok létezése nem bizonyított. A legapróbb kijelentés
sincs alátámasztva semmilyen bizonyítékkal.
Ellenben a kritikusok nyomozásának eredményeként jól látható
érveket hoztak fel a csalás leleplezésére. Végigkövethető, hogyan kreáltak az
újságírók egy elméleti kérdésből világszenzációt. Nem törődve azzal, hány
embert tesznek ezzel lóvá.
Persze beleláthatunk különböző összeesküvés-elméleteket is,
amelyek szerint minden bizonyíték köddé vált.
Aki a földönkívüli intelligenciákkal, ufókutatással
foglalkozik, az tudja, hogy rengeteg információt elhallgatnak ez ügyben.
Fogalmazhatnék úgy is, hogy még a létezésüket is cáfolják. Ezért is ingoványos
terület ez.
Nincs egyszerű dolga annak, aki bármelyik esetet bizonyítani
szeretné.
Az 1960-as, 70-es évek különösen mozgalmasnak számítottak az
ufókutatás területén. Rengeteg ufóészlelést jelentettek. Számtalan csaló
fantáziáját megmozgatták a repülő csészealjak. Jó néhány eset alapját
átültették a kreálmányaikba, megfűszerezték valamilyen ősi legendával, majd
tálalták a közönség elé.
A szenzációhajhász média felkapja az ilyen típusú sztorikat,
és minden utánajárás nélkül terjeszti is tovább, alaposan összezavarva ezzel a
kutatókat és a közvéleményt egyaránt.
Arra törekszem, hogy minél több információt összegyűjtsek
egy-egy esetnél.
Szomorúsággal tölt el, amikor ilyen és ehhez hasonló
ügyekkel találkozom kutatásaim során, és a bizonyítékok tükrében azt kell
látnom, hogy lehet, csak átveréssel állok szemben.
De mindenképpen fontosnak tartom, hogy ha egy históriáról
kiderül, hogy csak szélhámosság, az is napvilágra kerüljön!
Lilith AzElső
BETILTOTT TÉNYFELTÁRÁS!
Izsáky László, az erdélyi aranylemezek és az ufólehívójel kapcsolatáról készült könyvem megrendelhető a meridiancsoport@gmail.com emailcímre küldött üzenetben, könyvesboltokban nem kapható!
Ha nem akarsz lemaradni az újdonságokról iratkozz fel a blogomra a követők közé!
A Gondolatok az égbolt alól blog összes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll!A blogon szereplő bejegyzések saját szerzemények, ezek másolása vagy kereskedelmi forgalomba hozása az engedélyem nélkül TILOS!
Források:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dropa_stoneshttp://mysterieuxlettres.blogspot.hu/2010/08/dropa-kovek.html
http://global-mystery.blogspot.hu/2011/10/dropa-kokorongok-rejtelye.html
http://www.badarchaeology.com/
http://nemzeti.net/
http://archyfantasies.com/
http://archyfantasies.com/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése